:D

:D
Suwaczek z babyboom.pl
Suwaczek z babyboom.pl

niedziela, 21 lutego 2010

Spaghetti.. ciut inaczej:)



Absolutny hit włoski!!

Czego potrzebujemy:

- 1/2 kg boczki surowego wędzonego
- 2 cebule
- 3 ząbki czosnku
- 5 pomidorów
- kilka łyżeczek sosu pesto
- koncentrat pomidorowy
- śmietana do zup i sosów
- 3 do 5 świeżych pomidorów
- bazylia
- 2 serki turek (może być naturalny/o smaku wędzonym)
- kawałek sera pleśniowego 'lazura'
- przyprawy bazylia, oregano, papryka słodka, ostra, pieprz, sól..
- makaron sphagetti

  • Podsmażony boczek przekładamy do garnka
  • podsmażamy delikatnie cebulkę, solimy, żeby puściła sok oraz posypujemy cukrem, podlewamy wodą, żeby się poddusiła - przekładamy do garnka
  • pomidorki kroimy w kostkę podsmażamy - przekładamy do garnka i włączamy palnik, żeby delikatnie się gotowało
  • w osobnym naczyniu mieszamy śmietanę z koncentratem pomidorowym, wyciskamy czosnek - mieszamy - zalewamy pozostałe składniki
  • dodajemy sos pesto do smaku
  • próbujemy, dosypujemy przypraw, żeby potrawa nabrała głębokiego, włoskiego aromatu..
  • na koniec dodajemy pokrojony uprzednio turek i pleśniak, mieszamy, czekamy aż się roztopią
  • do przygotowanego sosu dodajemy ugotowany al dente makaron spaghetti!
  • bon appetit!






Miałam w sobotę genialny plan zawiezienia gotowego obiadu do mojej Asi, ale niestety się nie udało.. Zawiozłam zatem w niedziele do rodziców, chyba smakowało!
A z racji tego, że zakochana jestem we włoskiej kuchni - dla mnie ta pasta jest genialna! Dzięki Tobiś, trochę zmodyfikowałam, ale to wciąż 'twój przepis';)

1 komentarz:

  1. Kochanie, patrząc na te cuda nawet nie wiesz jak żałuję, że nie dotarliście :)

    OdpowiedzUsuń